“Şarkı Yazıp Söylemek, Müzik Yapıp Çalmak Bir İletişim Şekli” – Demir Demirkan » Röportaj

Rockistasyonu.com: Öncelikle röportaj talebimizi geri çevirmediğiniz için teşekkür ederiz.

Demir Demirkan: Rica ederim, teşekkürler talebiniz için.

Rockistasyonu.com: “Hayat Nedir” aslında 2006 yılında kaydettiğiniz, fakat bugün dinleyiciyle buluşan bir şarkı. Bu şarkıyı o dönemde yayınlamayıp, bugünü beklemiş olmanızın özel bir nedeni var mı?

Demir Demirkan: Aslında hitindir.com diye bir siteden yayınlamıştım şarkıyı. Klibi de Youtube’a koymuştuk. O zamanlar müziğin dağıtım şeklinin internet olacağını farkedip bu girişimi yapmıştık. Dinleyicinin internetten şarkı satın almak gibi bir alışkanlığı yoktu o yıllarda ve dolayıyla çok başarılı bir dağıtım olmamıştı. Öylece kaldı bu şarkı. Geçen aylarda sosyal medyada bir kaç öneri oldu şarkıyı resmi olarak yayınlamam için. Ben de bu önerileri dikkate alıp resmi olarak bütün dijital platformlarda yayınladım. Benim gidişatım için de çok iyi oldu aslında çünkü bundan sonra gitmek istediğim yön için Hayat Nedir iyi bir gösterge.

Rockistasyonu.com: “Hayat Nedir”in “Kahpe”den sonra elektronik soundların ve özellikle klavyenin de öne çıktığı bir şarkı olduğunu söylememiz yanlış olmaz sanırım…

Demir Demirkan: Evet bolca elektronik var şarkıda Ozan Yılmaz sağolsun 🙂 Hoşuma gidiyor bazen rock/metal’in içınde elektronikleri de duymak.

Rockistasyonu.com: Şarkının klibine baktığımızda çok kıymetli Hakan Utangaç’ın yine farkını konuşturduğunu görüyoruz 🙂

Demir Demirkan: Kesinlikle! Böyle bir şarkıyı ancak Hakan anlayıp görsel olarak tamamlayabilirdi. Hakan ile dostluğumuz çok eski ve birbirimizi anlamamız da çok kolay oluyor, çok rahat çalışıyoruz.

Demir Demirkan 2 scaled - "Şarkı Yazıp Söylemek, Müzik Yapıp Çalmak Bir İletişim Şekli" - Demir Demirkan » Röportaj

Rockistasyonu.com: Pandemi sürecinde yayınladığınız “Deli Hayaller”in sevenlerinizden gelen videolarla kliplenmesinin, bu şarkıyı sizin için daha anlamlı kıldığını söyleyebilir miyiz?

Demir Demirkan: Tabi ki. Pandemi zamanı çıkmış ve dinleyicimin duygularından esinlenerek yazılmış bir şarkı için daha iyi bir klip şekli düşünemiyorum.

Rockistasyonu.com: Geçtiğimiz yıl Haziran ayında çıkan “ilk İngilizce” olma özelliği taşıyan albümünüz “Elysium In Ashes”le ilgili dönüşlere baktığınızda, tamamının İngilizce şarkılardan oluşmasının artıları ve eksileri sizce ne oldu?

Demir Demirkan: Elysium In Ashes ilginç bir albüm. Austin’deki evimde yazdım tamamını. Arbak Dal ve Kerem Tüzün ile bir araya gelip İstanbul’da kaydettik bütün albümü. Bu tarz müzik dinleyen insanlar İngilizce sözleri yadırgamıyor. Zaten albümün tanıtımı sadece Amerika’da yapıldı ve turne de burada gercekleşti. Turkiye’de ise sadece beni yakından takip edenler biliyor bu albümü. Amerika’da tabi ki artısı var şarkıların İngilizce olmasının. Türkiye ana akım rock dinleyicisi için aynısını söyleyemem. Hem tarzı hem de dili itibari ile o dinleyici kitlesine pek bir şey ifade edeceğini sanmam.

Rockistasyonu.com: İngilizce albüm demişken; şarkılarınızda Türkçe sözlerle mi yoksa İngilizce sözlerle mi kendinizi daha iyi ifade edebildiğinizi düşünüyorsunuz?

Demir Demirkan: İki dilin de kendine özgü avantaj ve dezavantajları var. Bazı konu ve duygular ancak Türkçe ile ifade edilebilir, mesela Kahpe’yi düşünün. Bu şarkıyı İngilizce yazıp aynı duygu ve fikri geçirmek neredeyse imkansız. İki dilde de çok rahat kendimi ifade edebiliyorum ama dediğim gibi bazı konular dil konusunda diretiyor. Örneğin Elysium In Ashes’in 6. şarkısı Nobody’s Fault İngilizce dışında yazılması pek mümkün değil.

Rockistasyonu.com: Yaşantınızı bir süredir yurt dışında sürdüyor ve haliyle müzikle ilgili çalışmalarınızı da orada yapıyorsunuz. Yurt dışında müzik yapmak isteyenlere tavsiyeleriniz neler olur?

Demir Demirkan: Müzik yapacağınız şehir, bölge ve ülkedeki insanları iyi tanıyın. Şarkı yazıp söylemek, müzik yapıp çalmak bir iletişim şekli. Fikir ve duygularınızı kime anlattığınızı bilirseniz bu ilişki tek taraflı kalmaz ve anlaşılmanız daha kolay olur. Ayrıca karşınızdakini tanırsanız, ona göre anlatımınız da değişeceği için sözleriniz ve müziğiniz de evrilir. Kendinize yeni bir şeyler katmış olursunuz.

MdZefZmw scaled - "Şarkı Yazıp Söylemek, Müzik Yapıp Çalmak Bir İletişim Şekli" - Demir Demirkan » Röportaj

Rockistasyonu.com: Grup müziğinden bireysel müziğe, yani solo kariyerinize geçişte ne gibi durumlarla karşılaştınız?

Demir Demirkan: Solo kariyerde son karar merci sizsinizdir, gruplarda ise grup elemanı sayısı kadar fikir ve oy vardır. Grup düzeninde sorumluluk herkestedir, solo kariyerde ise tüm sorumluluk sizdedir. Batsanız da çıksanız da kötü eleştiriyi de iyisini de tek başınıza göğüslersiniz. Grup ile maddi konular daha rahat çözülür. Herkesin katkısı olur. Bir eleman görselleri halleder, bir elemanın prodüksiyon bilgisi vardır, kayıtları idare eder, bir elemanın iyi bağlantıları vardır ve grubun idaresi, konser ve şirketler arası ilişkileri sürdürür. Solo kariyerde bütün bunları kendiniz yaparsınız. Dışardan destek alırsınız her şey için ve işin maddi manevi yükü git gide artar. Ancak iyi bir menajeriniz, çelik gibi bir iradeniz ve mangal gibi de bir yüreğiniz varsa pek bir sorun çıkmaz 🙂

Rockistasyonu.com: Pentagram’ın yeni albüm hazırlığında olduğunu biliyoruz, peki Demir Demirkan bu albümde yer alacak mı?

Demir Demirkan: Evet varım.

Rockistasyonu.com: Müzisyenlerin şirketlere ihtiyaç duymadan yaptıkları çalışmaları dijital ortamda yayınlayabilmeleri sizce yapılan müziğe ne yönde etki ediyor?

Demir Demirkan: Bu şekilde üretilip dağıtıma konmuş çok iyi müzikler var. Bir o kadar da berbat örnekler var. Artık önemli olan müziği dağıtıma koymak değil. Nasıl tanıtım yaptığın, dinleyicinle olan ilişkin, sürekliliğin, canlı performansının kusursuz olması, hangi fikir ve duyguları temsil ettiğin gibi konular önemli.

Demir Demirkan 6 - "Şarkı Yazıp Söylemek, Müzik Yapıp Çalmak Bir İletişim Şekli" - Demir Demirkan » Röportaj

Rockistasyonu.com: “Müzik” coronavirüs salgınından olumsuz etkilenen sektörlerin başında geliyor ve hala bu alanda somut adımlar atılabilmiş değil. Siz bu konuda neler düşünüyorsunuz, müzik sektöründe ne gibi değişiklikler olabilir?

Demir Demirkan: Dünya çapında bir çok mekan dayanamayıp tamamen kapandı. Bu çok üzücü. Umarım büyük kurumsallar bu fırsatı kullanıp tekelleşmeye yönelmezler (tabi ki yönelirler, benimki sadece bir temenni). Dijital konserler çoğalacak ve dinleyici buna da alışmak zorunda kalacak. Goreceğiz bakalım daha neler olacak…

Rockistasyonu.com: Ve son olarak Demir Demirkan dinleyicilerine ve Rockistasyonu.com takipçilerine mesajınız nedir?

Demir Demirkan: Kendinizden taviz vermeyin ama size benzemeyenleri ve hayat tarzı farklı olanları da dikkate alın.

Rockistasyonu.com: Bu keyifli röportaj için bir kez daha teşekkür ediyor, müzik yaşantınızda başarılarınızın devamını diliyoruz 🙂

Demir Demirkan: Ben teşekkür ederim. Rock ve Metal’in dimdik ayakta kalması hepimizin başarısıdır!

 

Hakkında Tamer Uz

Tamer Uz
Rockistasyonu.com Genel Yayın Yönetmeni Uz Multimedya Pr. ve Tasarım Ajansı Kurucu

Diğer Haberler

Mürşide » Röportaj

Rockistasyonu.com: Öncelikle röportaj talebimizi geri çevirmediğin için teşekkür ederiz. Rockistasyonu.com: Klasik bir soruyla başlayacak olursak, …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir